ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om toestellen te verbinden en beheren. Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Volg dan de onderstaande stappen.
Voordat je begint
Maak een foto van het complete typeplaatje, voordat je het toestel inbouwt en installeert. Dit is altijd handig om bij de hand te hebben bij vragen over het toestel. Zie hieronder de benamingen en voorbeelden van typeplaatjes. Hier vind je instructies voor het vinden van het typeplaatje.
Benodigdheden ConnectLife™
Het volgende heb je nodig voor het gebruikmaken van ConnectLife™:
Goed om te weten
ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om toestellen te verbinden en beheren.
Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Download de ConnectLife™ app via de onderstaande knoppen.
Meer informatie
Met de ConnectLife™ app kun je eenvoudig je toestellen verbinden en beheren op afstand. Voor het gebruikmaken van de smart-functies met de app is het aanmaken van een account een vereiste.
Je vindt hieronder de instructies voor het aanmaken van een ConnectLife ™ account:
Nieuw account aanmaken
Account aanmaken met bestaand Google-account, Apple-ID of Microsoft-account
Het is ook mogelijk om een ConnectLife ™ account aan te maken met een bestaand Google-account, Apple-ID of Microsoft-account. Druk hiervoor op het icoontje van het gewenste platform en volg de aangegeven stappen.
Meer informatie
Het beheren en op afstand bedienen van je toestel met een smartphone of tablet is mogelijk via de ConnectLife™ app.
Voordat je begint
Zorg ervoor dat je een foto maakt van het volledige typeplaatje van het toestel voordat je deze inbouwt of installeert. Het typeplaatje bevat belangrijke informatie die handig is bij vragen over het toestel. Bekijk hier de instructies om het typeplaatje te vinden. Daarnaast is het verstandig om vooraf de benodigde ConnectLife™ materialen te verzamelen, zoals een smartphone of tablet die verbonden zijn met je thuis wifi-netwerk. Bekijk hier de volledige benodigdhedenlijst om je goed voor te bereiden.
Instructies voor het verbinden van een apparaat
In de onderstaande video staan de instructies voor het verbinden van een apparaat met een smartphone of een tablet.
Stap 1: Download de ConnectLife™ app
Klik hier voor het downloaden van de ConnectLife™ app.
Stap 2: Maak een account aan
Volg de onderstaande stappen om een ConnectLife™ account aan te maken. Je kunt ook inloggen met een bestaand Google-, Apple ID- of Microsoft-account. Druk hiervoor op het icoon van het gewenste platform en volg de aangegeven stappen in de app.
Stap 3: Apparaat toevoegen
Stap 4: Apparaat verbinden
Je kunt het apparaat op twee manieren verbinden: automatisch of handmatig. Wij raden een automatische verbinding aan. Lukt dat niet? Kies dan voor een handmatige verbinding.
Automatisch verbinden met QR-code
Handmatig verbinden met apparaatcode
Vervolgstappen apparaat verbinden
Stap 5: Geef het apparaat een naam
Meer informatie
Lees hieronder meer informatie over het op afstand bedienen (Remote Control) van een apparaat met de ConnectLife™ app:
Met de ConnectLife™ app kun je eenvoudig meerdere gebruikers toevoegen aan een connected toestel. Dit kan op verschillende manieren: via een deelverzoek of met de koppelmodus.
Voordat je begint
Wij adviseren om andere gebruikers toe te voegen via een deelverzoek van de hoofdgebruiker. Dit is de snelste en makkelijkste manier. Lukt dit niet, dan kun je kiezen voor automatisch of handmatig verbinden via de koppelmodus. Bij het automatisch en handmatig verbinden zijn de stappen vrijwel hetzelfde als bij de eerste installatie door de hoofdgebruiker. Het verschil is dat je via de koppelmodus het Wifi-netwerk niet opnieuw hoeft in te stellen en het toestel direct aan je ConnectLife™-account kunt koppelen.
Heb je nog geen ConnectLife™-account? Lees hier meer over hoe je een account aanmaakt.
Hieronder vind je de instructies voor de verschillende manieren:
De eerste gebruiker die een toestel installeert, wordt automatisch de hoofdgebruiker. Alleen de hoofdgebruiker kan uitnodigingen sturen via een deelverzoek en gebruikers beheren.
Let op: Een deelverzoek kan alleen worden verstuurd naar gebruikers met een bestaand ConnectLife™-account.
Lukt het niet met een deelverzoek? Volg dan de onderstaande stappen voor het automatisch verbinden met de koppelmodus.
Kom je er niet uit? Selecteer dan handmatig de Toestel categorie en scan de QR-code. De QR-code vind je op het typeplaatje van het toestel.
Als automatisch verbinden niet lukt, dan kun je handmatig een toestel toevoegen.
Let op: De stappen kunnen verschillen per toestel.
Je kunt gebruikers verwijderen op de volgende manieren:
Wil je een toestel verwijderen uit de ConnectLife™ app? Volg dan de onderstaande stappen.
Voor het gebruikmaken van ConnectLife™ is er een geregistreerd account nodig. Tijdens het aanmaken van een account in de app ontvang je een verificatiecode op het opgegeven e-mailadres. Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig. Hieronder zie je een voorbeeld van een verificatiecode e-mail.
Geen verificatiecode ontvangen?
In dit geval kun je zoeken in de ongewenste e-mail van het opgegeven e-mailadres. Het kan namelijk voorkomen dat de verificatiecode in de ongewenste e-mail terecht is gekomen.
Meer informatie
Na het aanmaken van een ConnectLife™ account en het koppelen van een nieuw toestel staan de notificaties automatisch aan. Wil je liever geen notificatie ontvangen? Dit kan op twee manieren worden uitgeschakeld.
Alle notificaties in- of uitschakelen:
Notificaties in- of uitschakelen voor een specifiek apparaat:
Smart Watch
Het is ook mogelijk om ConnectLife ™ notificaties te ontvangen op een Smart Watch. Volg de onderstaande stappen voor het in-en uitschakelen van notificaties op een Smart Watch.
iOS
Samsung Watch
Overige Androids Watches
Volg de instructies van het merk voor het inschakelen van notificaties van Smart Watches.
Meer informatie
Om een vaatwasser op afstand te bedienen met de ConnectLife™ app, moet je van tevoren de ‘Op afstand’ modus op het toestel starten. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd.
Voordat je begint
Zorg er eerst voor dat je de ConnectLife™ app hebt geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Daarnaast is het ook belangrijk dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk en met de smartphone/tablet via de app. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een toestel.
Goed om te weten
Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app is het al mogelijk om het toestel te monitoren en deels te bedienen op afstand met lage veiligheidsrisico functies zoals notificatiemeldingen en het in- en uitschakelen van het (kinder)slot. Voor het instellen en aansturen van programma’s op afstand met de app, is het nog wel nodig om de ‘Op afstand’ modus te starten. Het monitoren blijft bij vaatwassers altijd actief tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s op afstand heeft wel een limiet en daarom moet de ‘Op afstand’ modus starten per gebruik opnieuw op het toestel worden gestart. Natuurlijk blijft het altijd mogelijk om de programma’s handmatig aan te sturen op het toestel
Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen voor het starten van de ‘Op afstand’ modus:
‘Op afstand’ modus starten
‘Op afstand’ modus starten deactiveren
Als de deur niet binnen 2 minuten na de start wordt gesloten, dan wordt de start automatisch gedeactiveerd en wordt het toestel uitgeschakeld. Als de deur na de start wel is gesloten, dan wordt de start gedeactiveerd als de deur weer wordt geopend.
Let op, na het deactiveren van de ‘Op afstand’ modus starten is het nog steeds mogelijk om het toestel te monitoren en deels te bedienen met de lage veiligheidsrisico’s functies. De rest van de ‘Op afstand’ functies zijn uitgeschakeld.
Op afstand’ modus volledig uitschakelen
Wil je alle ‘Op afstand’ monitor- en bedienfuncties volledig uitschakelen?
Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel of het toestel ontkoppelen van de app.
Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het toestel nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het toestel naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het toestel te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat.
Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het toestel en de ConnectLife™ app. Het toestel zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.
Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app.
Meer informatie
Om een oven op afstand te bedienen met de ConnectLife™ app, moet je van tevoren de ‘Op afstand’ modus op het toestel instellen en starten. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd.
Voordat je begint
Zorg er eerst voor dat je de ConnectLife™ app hebt geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Daarnaast is het ook belangrijk dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk en met de smartphone/tablet via de app. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een toestel.
Goed om te weten
Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app is het al mogelijk om het toestel te monitoren en deels te bedienen op afstand met lage veiligheidsrisico’s functies zoals statussen, het kinderslot, de verlichting en de timer. Voor het instellen en aansturen van programma’s op afstand met de app, is het nog wel nodig om de ‘Op afstand’ modus in te stellen en te starten. Het monitoren blijft bij ovens altijd actief tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s op afstand hebben vanwege veiligheidsredenen een limiet van 24 uur na het starten van de ‘Op afstand’ modus. Daarom moet de ‘Op afstand’ modus per gebruik of na het verstrijken van 24 uur op het toestel opnieuw worden gestart. Natuurlijk blijft het altijd mogelijk om de programma’s handmatig aan te sturen op het toestel.
Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen voor het instellen en starten van de ‘Op afstand’ modus:
‘Op afstand’ modus instellen en starten
Er is ook een snelkoppeling om de ‘Op afstand’ modus in te stellen en te starten:
‘Op afstand’ modus instellen en starten deactiveren
Je kunt het starten van ‘Op afstand’ modus deactiveren door de deur te open of op een willekeurige menutoets te drukken. Het deactiveren van het instellen is mogelijk via het menu. Volg hiervoor de onderstaande stappen:
Dit is ook mogelijk via de snelkoppeling:
Let op, na het deactiveren van de ‘Op afstand’ modus is het nog steeds mogelijk om het toestel te monitoren en deels te bedienen met de lage veiligheidsrisico’s functies.
'Op afstand' modus volledig uitschakelen
Wil jij alle ‘Op afstand’ monitor- en bedienfuncties volledig uitschakelen?
Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel of het toestel ontkoppelen van de app.
Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het toestel nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het toestel naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het toestel te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat.
Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het toestel en de ConnectLife™ app. Het toestel zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.
Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app.
Meer informatie
De ‘Op afstand’ modus maakt het met de ConnectLife app™ mogelijk om apparaten op afstand te monitoren en te bedienen. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd. Deze modus heeft na het inschakelen hiervan een tijdslimiet dat per product verschilt.
Goed om te weten
Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app kun je al gebruikmaken van lage veiligheidsrisico functies. Voor het gebruikmaken van de ‘Op afstand’ modus, moet je dit eerst inschakelen, instellen en/of starten op het toestel. De instructies hiervoor verschillen per product. Je vindt hieronder per product meer informatie over de lage veiligheidsrisico functies en de stappen voor het in-en uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus:
Tijdslimieten
Is het gelukt om de ‘Op afstand’ modus in te schakelen? Dan vind je hieronder de tijdslimieten van de ‘Op afstand modus’ van alle producten:
Na het verbinden met de app blijft het monitoren en het bedienen van lage veiligheidsrisico functies op afstand bij vaatwassers altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s na het inschakelen van de ‘Op afstand’ modus, ook wel het ‘starten op afstand’ genoemd, heeft wel een limiet. Daarom moet de ‘Op afstand’ modus per gebruik opnieuw op het toestel worden gestart. Daarnaast wordt het ‘starten op afstand’ automatisch gedeactiveerd als de deur niet binnen 2 minuten wordt gesloten. Als de deur na het starten wel is gesloten, dan wordt het ‘starten op afstand’ gedeactiveerd als je de deur weer opent.
Het monitoren en het bedienen van lage veiligheidsrisico functies op afstand blijven bij ovens na het verbinden met de app altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s op afstand (starten op afstand) heeft vanwege veiligheidsredenen een limiet van 24 uur. Daarom moet de ‘Op afstand’ modus per gebruik of na het verstrijken van 24 uur op het toestel opnieuw worden gestart. Het ‘starten op afstand’ wordt automatisch gedeactiveerd door de deur te open of op een willekeurige menutoets te drukken.
Om optimaal gebruik te kunnen maken van ConnectLife™ is het belangrijk om de app en het toestel up-to-date te houden. Dit is mogelijk aan de hand van updates. Je vindt hieronder instructies voor het updaten van de app en apparaten.
ConnectLife™ app updates
Houd van tijd tot tijd de applicatiewinkel van jouw telefoon/tablet in de gaten voor ConnectLife™ updates, zoals de App Store of de Google Play store.
Apparaten updaten
Updates voor apparaten gaan via de ConnectLife™ app en worden firmware updates genoemd. Volg de onderstaande stappen voor het updaten van een toestel:
Tip: Schakel de automatische updates functie in op de ConnectLife™ app en op de applicatiewinkel van uw telefoon/tablet, zodat je altijd up-to-date blijft.
Let op, in de app is dit momenteel alleen mogelijk voor de WiFi-module.
Meer informatie